}

Nieuw Robic Dashboard in TodaysPlan!

Afgelopen maanden is er veel veranderd in de software van TodaysPlan. Er zijn flink wat functies bijgekomen, sommige hiervan zijn onwijs interessant maar lastig te interpreteren.

Om dit alles wat inzichtelijker te maken hebben we sinds kort ons eigen ‘Robic Dashboard’ in TodaysPlan gekregen. In dit nieuwe dashboard staan de door onze coaches geselecteerde grafieken!

Hieronder staat kort uitgelegd wat de grafieken inhouden en wat je ermee kan;

  • Peak Power Curve
    • Hoe verhouden jouw vermogens zich van het laatste half jaar tov de beste waardes die je ooit geleverd hebt.
  • Load Chart
    • Een model wat laat zien hoe jouw training zich de afgelopen maanden heeft ontwikkeld, het is gebasseerd op de losse ‘training stress scores’. Hier wordt een gemiddelde berekend over de laatste 7 dagen (genaamd; ATL) en de laatste 42 dagen(CTL). Deze gecombineerd doen een uitspraak over hoe jou vorm en fitheid op dit moment is. Heb je de laatste maanden hard getraind en de laatste 7 dagen wat minder gedaan (rustweek of getaperd) dan zal je waarschijnlijk in goede vorm verkeren, dit zie je terug in een positieve TSB. Let hierbij wel op dat een week stil zitten d.m.v. ziekte resulteert in dezelfde positieve TSB en niet per se vorm!
  • Week sumarry (/week)
    • Een overzicht van de afstand, totale trainingstijd en Tscores per week. Hierin kan je mooi consistentie (één van de eerste en belangrijkste trainingsprincipes) terug zien.
  • Schedulued vs Completed
    • Hoe heb je je aan je schema kunnen houden, heb je meer gedaan dan je coach gepland had of juist minder. Kan zowel in Tscore als ook totale trainingstijd uitgedrukt worden.
  • Power
    • Totale tijd in de verschillende vermogenszones per week. Hierin kan je mooi de focus van bepaalde weken terugzien.
  • Performance History
  • Ability graph
    • Hoe ver zit je in de PI af van je beste waardes, of tov een maand geleden. Hierin kan je ook mooi zien wat de focus de afgelopen weken is geweest qua trianing.
  • Average power by heart rate
    • Tussen verschillende periodes de hartslag die je op bepaalde vermogens trapt. Is vooral interessant over de langer termijn!

 

Al met al veel informatie, maar dit zijn de meest belangrijke functies door de coaches gebruikt! Met vragen kan je natuurlijk altijd contact opnemen met je coach. Die zit helemaal in deze materie en kan je alles erover vertellen!